Informace ke službám

Anténa-přijímací jednotka musí být umístěna venku co nejvýše na pevném uchycení. Musí mít přímou viditelnost. Zábradlí, dráty el. vedení apod. není přímá viditelnost na převadeč!

Proč se rozhodnout pro vaše služby?

Nelákáme na nesmyslné akce typu přípojky za korunu a za celý rok tak a po té jinak. To opravdu není náš styl typu velkých zahraničních firem. Investujeme do sítě a ne do reklamy. Reklamou je pro nás Vy – spokojený zákazník.

Proč jsou ceny uvedeny bez DPH?

DPH /daň z přidané hodnoty/ je zatím stanovena státem na 5% 9% 19% 20%. Tuto daň platíte státu a né nám. Rádi bychom zákazníkům připomněli,o kolik se při nákupu zařízení či služeb platí navíc. Další zajímavou informací je hospodaření státu: www.verejnydluh.cz.

Proč je hodnota zařízení pro připojení do sítě 5G tolik?

Jednotka pro příjem musí splňovat své předpoklady spolehlivosti a to společnost Mikrotik s výrobkem RB411 OS Mikrotik splňuje. U této technologie nedochází k žádným softwarovým či hardwarovým chybám. Cena se vždy odvíjí a mění dle aktuálního kurzu evropské měny (eur) – zařízení dováží do ČR ze zemí Evropské unie.

Jak je ovlivňována rychlost a kvalita internetu?

Kvalita signálu je velmi určujícím faktorem. Obecně lze doporučit umístění antény co nejvýše je to možné. Zajištění co největšího prostoru kolem antény. Použití pevné tyče nebo konstrukce zaručí trvalé nasměrování antény bez ztrát signálu. Pevné uchycení krátkého kabelu od antény k modemu.

Může rychlost počítače ovlivnit rychlost internetu?

Ano, u vyšších rychlostí doporučujeme počítač min. 1GHz, 512 RAM. Při horší konfiguraci nestihne počítač zpracovávat data přicházející z vysokorychlostního modemu.

Co je statistická agregace a garantovaná agregace?

Garantovaná agregace uvádí maximální počet objednaných přípojek na jednu linku většinou 20, u některých operátorů i 100 !. Statistická agregace uvádí průměrný maximální počet připojených uživatelů, tedy typ. 2-5. Rychlost linky může tedy podle agregace klesnou na hodnotu objednanou/agregace. Tento stav může nastat i při poruše, kde Internet běží pomalejší záložní trasou.

Co je a znamená provozní ztráta AGR?

Typicky max. ztráta 10%, Znamená, kolik „nedostupnosti“ z garantovaného pásma může během provozu nastat. Například u Garantované linky 1000kbit, může rychlost v poklesnout o 10%, tedy na 900 kbit.

Množství TCP spojení?

Množství TCP spojení znamená, kolik cest je z Vašeho počítače otevřeno do Internetu. Například u prohlížeče www – Internet Explorerů to je otevřených 80 oken!!! Toto omezení je z důvodu zamezení možného šíření virů, které se snaží co nejrychleji odeslat data z Vašeho počítače, případně tím narušit stabilitu celé sítě.

Co je znamená Download S a Download L?

Download S (z anglického S=Short) udává maximální možnou krátkodobou rychlost, umožní expresní načítání www stránek, ICQ a jinou on-line komunikaci. Čas DownloadS je cca 10 s, počítáno při náběhu stahování od předchozí nulové zátěže, po této době již běží rychlost Download L (z anglického L=Long ) udávající maximální možnou dlouhodobou rychlost, která se uplatní až stahování velkých souborů jako například 50MB.

Co je znamená FUPP, QoS?

FUPP (z anglického P=Priority) a QoS je nástroj upřednostňující provoz na síti. QoS zaručuje přednost VoIP – přenos hlasu, před surfováním, FUPP zajišťuje přednost rychlejšího načítání www stránek, Skype, ICQ, před stahováním, které nejvíce vytěžuje rádiovou komunikaci. Většinou se automaticky uplatňuje až při objemu dat větším než (objednaná rychlost)*1000/2 = (MB) na den, tedy linka 12Mbit má 6GB na den.

Změna a aktualizace údajů v databázi

Potřebujete-li jakoukoli změnu Vašich údajů, Fakturační adresa, Telefon, E-mail… Můžete ined změnit v zákaznickém rozharní. Všechny změny v centrální databázi jsou zcela zdarma.

Platby

Jak je to?

Podle zvoleného období (ročně, pololetně, čtvrtletně případně měsíčně) plateb Vám přijde e-mailem faktura za internet na další období. Důležité pro platbu převodem na náš účet je správná částka a variabilní symbol, podle kterého je platba tříděna. Bez variabilního symbolu není jasné komu platba patří (u poslání složenkou je to to samé, pošta mění variabilní symbol za svůj)!

Nechodí Vám e-maily? Napšte nám Vaše aktuální údaje a doplníme je do databáze. Pro větší jistotu je možné zadat více e-mailových schránek, případně telefonů.

Ostatní

Jak získat lepší ceny?

Již běžné ceny u naší společnosti jsou velmi nízké a většinou pod úrovní cen konkurence. U akčních produktů a speciálních nabídek je cena ale často tak nízká, že již další slevy neposkytujeme. Slevy za přístupový bod viz specifikace v cenníku.

Mám další dotazy, kam se mohu obrátit ?
Můžete kontaktovat přímo technika, nebo napsat na centrální e-mail. Případně zavolat a vyřešit daný problém přímo po telefonu.

Kontaktujte nás !

HotLine

Hotline

Zákazník A, 5G

Z: Píše mi počítač: síťový kabel byl odpojen
H: Zařízení nemá napájení, není v zásuvce
Z: Zařízení je v zásuvce a je tam proud
H: Zařízení nemá napájení, není v zásuvce
Z: SMS Děkuji Vám adaptér byl mírně povystrčen ze zásuvky, již vše funguje !

Zákazník B, 5G

Z: Píše mi počítač: síťový kabel byl odpojen
H: Zařízení nemá napájení, není v zásuvce, Swich není v zásuvce
Z: Zařízení je v zásuvce.
H: Swich nemá napájení či není v zásuvce. Je adaptér teplý?
Z: Ne není, proud v zásuvce je.
H: Přivezte nám za 30 min adaptér, dostanente ihned nový.

Antény, jednotky

Zákazník A, 2,5G
Anténa za trámem je v pořádku, trám je dřevo. Po přemístění antény před trám se signál zlepšil jen 100x !

Zákazník B, 2,5G
Anténa je snad v pořádku v pořádku, jen je jiná polarizace. Po přemístění antény na správnou polarizaci se signál zlepšil 10x !

Zákazník C, 2,5G vzdálenost 30m od převaděče
Neustále špatný signál výpadky a problémy. Anténa umístěna za oknem, položená na okenním parapetu a to i přes neustálé upozorňování, že musí být anténa venku. Nakonec zrušení smlouvy z důvodu problémů. Po přechodu ke konkurenci mají anténu vystrčenou z okna na koštěti!

Zákazník D, 5G
Poslední dobou se strašne zhoršila dostupnost služeb, internet nefunguje. Anténa umístěna za stromem, kterým neprojde signál, připojení na náš centální bod: Řešením bylo dát anténu na druhou stranu domu.

Závěr:
Dobrý signál = základ úspěchu. Anténa musí být umístěna venku co nejvýše na pevném uchycení. Musí mít přímou viditelnost. Zábradlí, dráty el. vedení apod. není přímá viditelnost!
Máte podezření na špatný signál ? Kontaktujte nás ! Anténu Vám vyměníme za lepší.

Domácí routery

Zákazník D, 5G
Nefunkční internet. Zapojený WiFi Router D-link 802.11a,b,g,n, vítěz mnoha testů. Přímé připojení fungovalo, přes router nikoliv. Přenastavení špatného nastavení routeru s tím, že když Internet nepůjde – připojit počítač na přímo.

Závěr:
Každé další přidané zařízení může být zdrojem zbytečných problémů jako je nízká rychlost, vyšší ping a pomalejší odezva.